Muziek
Door een zeer bijzondere advocate, die tevens SPiegeloge was in de stad Groningen en waarmee ik jarenlang heel veel mee om ben gegaan, veram ik van de opera "La Cenerentola" Ik moest daar iets mee doen vond ze.
( Spiegeloge noem ik haar dus omdat ik haar tegen was gekomen in het handboek Spiegelogie van kunstenaar en verhalenverteller Willem de Ridder. Ze had het voorwoord geschreven en was ook nog advocate en helemaal weg van de methode van Spiegelogie van Willem de Ridder.) Omdat ik toen een goede advocaat zocht, wilde ik toen contact met haar hebben. Zelf heb ik natuurlijk ook onderzoek gedaan naar de Spiegelogie van Willem de Ridder en vond daar veel zinvolle informatie in. Zelfs heb ik nog 2 jaar meegedaan in verschillende fanclubspelgroepjes en zo leerde ik dus zelfs nog de toenmalige poppencliniek van Den Haag kennen, een locatie waar we regelmatig met ons Haags fanclubgroepje zijn samen gekomen)
Maar ik was inderdaad zeer geraakt door de opera. Een geweldige uitvoering. Ik zie ons nog beiden in Groningen naar haar dvd van de opera kijken. Het was een genot, ziondermeer en een heel bijzonder verhaal in een prachtige uitvoering en in een totaal andere vorm als het verhaaltje van "ASSEPOESTER"
Na een herftig onweer komen vele dubbelrollen en maskerades uiteindelijk aan het daglicht en komt de waarheid van de gespeelde rollen uit en is iedereen stomverbaasd. Rossini vertolkt dit meestelijk in een sextet.
De rol van Assepoester is natuurlijk een heerlijk drama gegeven.
Veel mensen kunnen zich hier dan ook helemaal in verplaatsen. Zie hier hoe Maria Callas dat deed:
Op 11 december 1973 gaf ze in Amsterdam een concert. Het publiek juichte haar keer op keer staande toe: veel bezoekers zagen Callas bij deze gelegenheid voor het eerst in levende lijve optreden.
Maak jouw eigen website met JouwWeb